kippenei

Eieren

Eerder werd altijd gedacht dat eieren niet teveel moesten worden gegeten vanwege cholesterol. Uit recente studies blijkt echter dat 1 a 2 eieren per dag de cholesterol helemaal niet verhogen. Eieren zijn behalve een perfecte bron van eiwitten, ook een belangrijke bron van vitamine B12. De proteinen die de eieren bevatten ondersteunen je spieren.

Eieren zijn op zich geen vetverbranders. Toch is het raadzaam om de meest belangrijke maaltijd van de dag, het ontbijt, met twee eieren te beginnen. Ze zullen je helpen om gewicht te verliezen. Ze zijn enorm voedzaam en zullen je helpen om een hongergevoel te voorkomen. Een ei bevat alle goede bouwstoffen van leven. Het eiwit zal je eetlust temperen en gaat stijging van de bloedsuikerspiegel tegen.

Eiwit is zeer goed bij het verbranden van calorieën want het afbreken van eiwitrijk voedsel kost ons lichaam gebruikt veel energie, meer dan andere voedingsmiddelen. Daarnaast verbrand eiwit niet alleen vet maar helpt het dus ook ook bij de opbouw van de spieren.

kippenei

Bevat:
vitamine:A, B1, B2, B6, B8 (biotine), B12, D, E, fosfor, kalium, natrium, calcium, ijzer en proteinen

Bewaren:
Op een koele plek of in de koelkast

Bereiding en gebruik
Koken of bakken, eventueel met gescheiden eiwit of dooier.
Ook rauw, echter met de nodige voorzichtigheid vanwege risico op salmonella. Het eiwit van een gekook ei wordt tweemaal beter opgenomen dan dat van een rauw ei. Teveel eten van rauwe eieren werk bovendien de opname van vitamine c uit andere voedingsmiddelen tegen.

Omelet muffins van ei en groenten
Muffins van ei en groenten zijn niet alleen gezonde vetverbranders maar ook nog eens heel erg lekker.

Ei-muffins recept

ei-muffin

Start de dag met een mix van warm water en citroensap

ingredienten

  • 4 eieren
  • ¼ kopje melk
  • ½ tl bakpoeder
  • ½ tl olie
  • zout & peper
  • geraspte kaas
  • omeletvulling bv. ui, prei, paprika

alles-over-afvallen

Doe dit gerust iedere dag, direct na het opstaan.

  1. Verwarm de oven voor op 190 graden.
  2. Snij ondertussen de omelet ingredienten in zeer kleine stukjes en bak deze eventueel in een koekenpan in korte tijd al dente.
  3. Vet een muffin bakvorm lichtjes in en vul het voor driekwart met de groenten en doe hierover de geraspte kaas.
  4. Meng de eieren, melk, bakpoeder, olie, zout en peper in een kom en giet dit eimengsel over de groenten zodat elke muffin cups nu voor 4/5 deel zijn gevuld.
  5. Bakken gedurende 20-25 minuten op ongeveer 200° C
  6. aat 5 minuten (buiten de oven) rusten voor het serveren.









Online overzicht van voedingsmiddelen als groenten, peulvruchten, zuivel, enz. welke als perfecte vetverbranders helpen om overgewicht en buikvet te bestrijden. Afvallen, ofwel gewicht verliezen hoeft niet moeilijk te zijn. Met gezonde voeding - geen zwaar dieet - en voldoende beweging wordt de weegschaal je beste vriend.
Copyright © 2013 -
SuRish int. - all rights reserved


Contact

metatags.org

Jeroen van Oostrom-Freedigitalphotos.net

nixxphotography-Freedigitalphotos.net

Disclaimer